Lite tankar om förlossning!

Jag kollade självklart på Unga Mödrar igår, det var ju födsel på gång. Jag kollade även på tv4 fakta mellan 20-22,
där det också handlade om förlossningar. Alltid kul att titta på! Men gud vad folk tar smärta olika..
Många som skriker och gråter av smärtan. Men det finns också de som inte säger ett knyst.
Min förlossning var ju rena drömmen jämfört med vissa, till exempel Malou (Stella) på Unga Mödrar.
Gör det verkligen så ont? Min bedövning tog ju inte heller så jag kände ju "hela" smärtan.
Det beror väl kanske lite på hur mycket man har förberett sig på också. Om man andas rätt, osv..
Själv trodde jag att det skulle göra FAN så mycket ondare än vad det gjorde.
Tur att alla är olika ändå.. =)

Kommentarer
Postat av: Linda

Ja det måste verkligen komma fler avsnitt efter jul annars är det jag som maila till kanal fem o be dom göra massa msassa fler avsnitt, :)Unga mödrar är nästan lite beroende framkallande haha, missa jag ett avsnitt få jag värsta paniken..

2008-12-18 @ 16:50:42
URL: http://mamma0607.blogg.se/
Postat av: Mamma Melissa

Jag tror att smärttröskeln avgör mer... och vart ens fokus ligger... själv var jag så fokuserad på mina barn att jag fullständigt struntade i hur ont det gjorde, fick lustgas -eller de trodde det, de insåg att det bara var syre efter ett par timmar... och jag födde två underbara flickor. Tyvärr andades de bara en kort stund...

2008-12-19 @ 02:14:26
URL: http://mammamelissa.blogg.se/

Kommentera!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0