Lucia!

Jag sitter och har tv:n på hög volym och lyssnar på de underbara sångerna från lucia-sändningen.
I vanliga fall hade vi fortfarande sovit, men just idag skulle Theo upp lite tidigare. det tackar jag honom för,
för nu missar jag ju inte lucia! Sitter och äter en lussebulle och dricker lite glögg. Det hör ju till =)
Började nästan lipa innan, de frågade en person om han tyckte det var viktigt att bevara lucia,
och han svarade ju ja på det. Och sa dessutom en vacker sak, hans högsta önskan till alla i världen är att
hjälpa varanda, och bevara sin kärlek till de man tycker om. jag tyckte det lät så underbart!
Förresten, varför textar de skånska? Är det så svårt att förstå för folk som inte är vana vid skånska? =)

Snön ligger kvar ännu, vi kan ju hoppas att den ligger kvar till julafton. Eller om det kommer ny snö.
Vad som, bara det är snö på julafton.. Det var det inte förra året. Har jag för mig... ?
Nu slutade luciafirandet..

Kommentarer

Kommentera!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0