fy f*n vad gott!!

Lagade en supergod kasslergratäng innan, har precis ätit och diskat upp disken. Så jäkla gott det var!
Jag rekommenderar er att testa den!


500 g Kassler

1 purjolök

1 liten röd paprika

1 banan

1 liten burk ananasringar


3 dl vispgrädde

2-3 msk ketchup
1 msk curry
½ msk chilipeppar

1 1/2-2 dl riven ost

Så här gör du:
Skiva kasslern ganska tunt, strimla purjolöken och paprikan, skala och skiva bananen.
Låt ananasen rinna av och skär i bitar. Lägg kasslerskivorna i en stor form varvat med purjostrimlor.
Fördela paprika, ananas och banan över kasslern.
Blanda grädde, curry, chilipeppar och ketchup och häll över. Strö på den rivna osten.
 Gratinera 20-25 minuter i 200 grader.
Serveras med kokt ris till.



Både jag, Johan och Theo älskade verkligen detta!! Funderar på att bjuda på det när Theo fyller år.
Tänk, ibland är jag riktigt duktig på att laga mat! =)

Jag och Theo var ju ute och gick innan, tänkte bjuda på ett par bilder från promenixen.









Tjoo!

Kommentarer
Postat av: Nicole

ahh det brukar han :)

2008-07-02 @ 14:13:19
URL: http://niicol3e.blogg.se/

Kommentera!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0