nu är dagen snart slut

Vid den här tidpunkten för ett år sedan låg jag inne i förlossningsrummet fortfarande och gosade med nyfödde Theo. =) Han föddes 20:57 så han var ganska "nykläckt" för exakt ett år sedan. Känns väldigt konstigt måste jag säga, säker på att man inte tagit fel på ett halvår eller nåt? =) Det känns inte som att det har gått ett helt år, tiden har bara flugit iväg!

Vid klockan fem idag kom Theos gäster;
Farmor, farfar, fastrarna Jennie och Johanna
Faster Jessica, David och kusinerna Ville och Olle
Gammelfarmor och gammelfarfar

Vi bjöd på min utsökta kasslergratäng med ris och sallad till.
Tårta gjorde jag ingen egen (latis) utan det blev två Frödinge jordgubbstårtor från ica =)
Alla tyckte maten var jättegod, alla ville ha receptet. Det är väldigt kul när ens mat blir uppskattad eftersom jag inte skulle kunna kalla mig mästerkock precis.. haha =)

Theo fick många presenter också;
Tre små bilar
Ett parkeringshus i trä
En traktor med tippsläp
En lastbil (volvo) =)
En skottkärra
En gunghäst i form av en zebra (medarna fattades tyvärr med det ska fixas så vi kan sätta ihop den)
Lite pengar
En traktor med nån mojäng på (ingen aning om vad det heter, ok?) =)
En leksak som spelar och låter som ser ut som en sko
Kläder
Spade och sånt till sandlåda

Finns lite till men kommer inte på riktigt vad. Orkar inte springa och kolla heller=)

Imorgon ska vi till bvc, dax för 1års-sprutan!! Hoppas det går lika bra som det gjort de två andra gångerna, då har han knappt känt av det. Lite feber fick han sist vid 6månaders-sprutan, men det var ingen fara.

Tog tyvärr inte så mycket bilder, det blev någon enstaka på Theo men inget som blev speciellt bra. Hade inte riktigt tid för det, men ska se om jag kanske kan få ett par bilder som Theos farmor tog. =) Och så ska jag försöka ta lite bilder på Lördag, då kommer ännu fler gäster från min sida. Min mamma, pappa kent och syster kristina kommer nästa helg för mamma jobbar ju nu i helgen. =( Ska se om  min mormor och morfar kanske kan komma också, de har ju aldrig varit och hälsat på. Får se hur det blir.

Nää nu har detta blivit ett jätte-inlägg, så nu avslutar jag detta för idag. Det kommer nog mer imorgon=)

Grattis än en gång till mammas och pappas gullunge på sin första födelsedag!!!
( är det någon som har smålandsposten så finns han med i dagens tidning=) )

Kommentarer

Kommentera!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0