Slut på Johans semester

Idag började Johan jobba igen, efter tre sköna semesterveckor. Lite tråkigt.

Finfint väder är det idag - igen! Enligt SMHI skulle det vara fint hela veckan när jag tittade på femdygnsprognosen igår.
Jag tror att jag och Theo ska ut och gå en sväng idag. Nu snart tror jag, innnan det blir alldeles för varmt.
Det hade varit skönt att åka till en sjö någonstans. Eller till ett utebad. Här i Alvesta finns ju bara badhuset. Om man kanske ska åka till Vislandabadet någon dag i veckan?

Igår var vi ju som sagt och rensade ut farfars gamla hus (pappas föräldrahem). Det var nästan lite sorgligt att åka därifrån, när man tänkte på att det var sista gången man var därinne. Huset släpps på Torsdag. Det enda man har kvar i dädesjö nu är farmors, farfars, faster ninnis och gammelfarmors gravar. Och kyrkan som jag och fia döptes i. Cia kanske också gjorde det förresten. (?)

Nehe nu ska jag gå och lägga i en maskin tvätt innan jag och Theo går ut.

Tjoo!

Kommentarer

Kommentera!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0