Ett syskon?

Jag och Johan har börjat prata lite om ett syskon till Theo. Det finns ju både fördelar och nackdelar när det gäller att ha tätt mellan barnen, men det kan nog vara ganska skönt att få bebistiden "överstökad". Känner mig ändå lite tveksam, kommer ju säkert  må lika illa som förra gången... Men man får stå ut. Den lyckan man får när bebisen kommer får en att glömma allt vad illamående heter.
Skulle vara kul att få en liten tjej, men en pojk till gör absolut inget. Tur att man inte bor i Kina, där får man ju bara ha ett barn. Och det ska helst vara en pojk, därför är det så många kinesiska flickor som adopteras bort.. Jag förstår inte hur man kan lämna bort sitt barn, bara för att det är "fel" kön! Tycker så synd om de små tjejerna.

Ska äta p-piller i någon månad till, sen ska jag sluta med dom och se om det "tar sig" =) 


Jag och Theo var ju hos Johans farföräldrar ikväll, vi åt smörgåstårta och jordgubbstårta. Gott! Men Theo var lite jobbig, han ville inte sitta still. Sen blev han trött också. Vi åkte hem vid lite över åtta, han somnade direkt i bilen och var sedan vaken här hemma under tiden jag gjorde välling tills han druckit upp den, sen somnade han direkt igen. Funderar på att gå och lägga mig jag också, är lite trött jag också.
Imorgon ska vi på student, Johans kompis tjej tar studenten i Växjö imorgon så då ska vi dit och titta. Vet inte om vi ska vara med efteråt, hoppas inte det eftersom jag inte känner dom ett skvatt!

Ska nog försöka tvätta bilen imorgon också, den är full av damm. Ser någon bilen tänker dom "ahaa, dom bor på en grusväg.." jajjemensan, det gör vi, och det syns! hehe=) Ska bara se till att bilen inte är kokhet och vattnet iskallt, då kan man spräcka rutan. Det hände nämligen en jag känner för någon dag sen, så nu har jag det i åtanke när jag ska tvätta bilen. =)

Natti natti!

Kommentarer

Kommentera!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0