gårdagen!

fia kom vid 11-tiden, jag klippte hennes hår och sen drack vi lite te sen åkte hon iväg med theo. jag och johan började fixa oss. vid 2 ungefär åkte vi till jessica och david och hade körde följe med dom ut till kyrkan i blädinge. vid tre ungefär startade bröllopet, väldigt fint men jobbigt att sitta i kyrkan..=)
efter ceremonin åkte vi ut till möckelsnäs herrgård (mellan diö och älmhult) sååå fint det var där! utsikt över sjön, underbart vackert ställe. förrätt serverades middagen höll på från ca 16:30 - 23:00. min kommentar om maten:
Vem har sagt att dyr mat ska vara god???
Måste tyvärr säga att maten inte föll mig i smaken direkt.. jag är ingen fisk,- och skaldjursmänniska, och dessvärre var det ju vad som serverades. 

Menyn:

Förrätt
Fisk & skaldjursterrin lindad med rökt lax,
serverad med sparris och romsås


Huvudrätt
Halstrad piggvar med senaps- och dillmarinerade räkor,
sauce chablis och filodegsinbakad duchesse med västerbottenost

Dessert
Smultronparfait med rabarbersås serverad med mynta- och smultrongele

Bröllopstårta


               


Konstigheter.. haha=)
vi kom nog hem vid ca 03 och då var man gaanska trött. theo sov ju hos min syster och hennes pojkvän. de hade varit på tyrolen, och theo hade fått banka plåt haha=) blev så sugen på att åka på "raggarträff", älskar ju musiken.
idag sov jag till fem i elva!!! har inte sovit så länge sen långt innan theo föddes. och det märktes. var väldigt tung i huvudet. Jag hämtade Theo vid lite i tolv, nu ligger han och sover i vagnen. det är skönt att ha honom hemma. =)

hungrig!

Tjoo

Kommentarer

Kommentera!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0