bara en vecka kvar imorgon..

Sen är det dags för ultraljudet!
Tänk att jag redan är i vecka 17. Snart vecka 18 till och med..
Åh vad jag hoppas att de kan se könet på ul, är så nyfiken! =)

magen vecka 17
(bilden tagen i måndags, vecka 16+2)


Idag ska jag till apoteket och köpa Omeprazol,
som jag fick utskrivet efter Gastroskopin jag gjorde tidigare i år.
Igår mådde jag nämligen sååå illa så jag trodde det skulle bli toaletten hela natten..
Men jag lyckades somna och sen gick det över.

Nu har den medicinen blivit receptfri, och bm sa att jag kan ta den även fast jag är gravid.
Så vi kan ju hoppas på att det håller illamåendet borta denna gången.
Vill inte ha det likadant som när jag var gravid med Theo, då mådde jag illa i stort sett varje kväll
från 5:e månaden tills han föddes. Sen mådde jag bra i en vecka, sen kom det tillbaka.
Så allt som allt, från dess att det började tills jag blev undersökt så mådde jag dåligt i ett år.

Nu ska jag städa lite här, dammsuga av lite och kanske skura golvet.
Sen måste jag nog ut och hämta ved också, det är bara 19 grader inne och det är kallt!

see ya!
 



Kommentarer
Postat av: Malin

Oj va de växer här:)

2008-10-30 @ 13:52:38
URL: http://malinjljung.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag har tid den 14:e. Jag längtar med som attan!

2008-10-30 @ 14:35:40
URL: http://malinjljung.blogg.se/
Postat av: Madde :)

Jag äter omeprazol för magen, illamående och magkatarr, och den är jätte bra! ett minus för att kapseln är rätt så stor, och känns lite läskig att svälja. Annars jättebra! lycka till :)

2008-10-31 @ 09:55:49

Kommentera!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0