Lite info om min vecka..

Jag är inne i vecka 15 nu. !5 fulla veckor imorgon. Igår låg jag och tänkte lite på hur stor bebisen var nu, och tittade i min "mammapraktika"-bok som jag har. runt 10 cm stjärt-huvud, redan!


Vecka 15

Din bebis är denna vecka ungefär 10.2 cm lång och väger omkring 50 gram. Såhär dags i graviditeten kan du enkelt se att du är gravid, och om du har kläder som följer kroppen så kan antagligen andra också se att du är gravid. Du kan sannolikt känna din livmoder någon decimeter under naveln.

 

 

Hmm, apropå att känna livmodern någon decimeter under naveln. Jag känner den bara någon cm nedanför.. =)


Kommentarer
Postat av: johanna

hah det är det jag säger, du är säkert längre gången ahah... återstår att se på ul:)

2008-10-17 @ 09:57:21
URL: http://tvamanaderkvar.blogg.se/

Kommentera!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0