Förlossningsberättelse

Torsdagen den 19/3.
Bm-besök klockan 11. Jag berättade att slemproppen släppte tidigare på morgonen.
Magen hade sjunkit ännu mer. Men Eddie var inte fixerad med huvudet riktigt.

12:45
Jag hämtar Theo på dagis. Strax innan började jag få svaga värkar, men de kändes inte värre än mensvärk.

13:10
Jag lägger Theo så han får sova en stund. Sen ringer jag Johan och ber honom skynda sig hem,
för jag var ganska säker på att det satt igång. Ännnu gjorde det inte så ont.

13:50
Jag ringer jessica (johans syster) och ber henne komma och hämta Theo. Hon blir helt till sig!
Fortfarande känns värkarna inte så farligt jobbiga, de kommer med ca 4 minuters mellanrum.

14:05
Johan kommer hem. Jag stirrar runt och packar ihop saker jag ska ha med mig.
jessica kommer och hämtar Theo strax efter.

14:10
Vi åker in mot förlossningen. På vägen in ringer jag min mamma, skickar sms till några om att jag åker in.
Utanför förlossningen finns självklart inga parkeringar, utan jag får gå hur långt som helst.

14:30
Får komma in i förlossningssal nummer 6.
Blir undersökt strax efter, öppen 5 cm. Pratar med en barnmorska om bedövning, jag kommer fram till att
jag kan testa lustgas denna gången också och se om det går. (mådde illa av den förra gången)


15:15
jag börjar "träna" på lustgasen. Får aldrig in rätt teknik. Man ska börja andas i masken när man känner
 värken komma, säger barnmorskan. Och det gjorde jag, fast värktoppen kom nästan direkt så lustgasen
hjälpte inte.. Och gud så yr jag blev! Lite småläskigt tyckte jag. Nu gör värkarna riktigt ont.
trots att lustgasen inte hjälper så andas jag i masken. Varför? Ingen aning..


15:40
Fullt öppen. Vattnet har fortfarande inte gått. "vi väntar och ser om vattnet går av sig själv" sa barnmorskan.

15:46
Krystvärkar. STARKA krystvärkar. Det går inte hålla emot, barnmorskan säger åt mig att lyssna på
kroppen och krysta om jag verkligen behöver. Det behövde hon inte säga två gånger.
vattnet riktigt exploderade när kroppen "tryckte på". Sen var det bara att ta i för kung och fosterland.

15:57
Vår Eddie kommer ut. Hal och slemmig av fosterfett, men så otroligt fin.
"vad liten han är" var det första jag sa. haha =)






Strax över tre timmar tog det. Snabbt, men absolut inte smärtfritt.. =)


Kommentarer
Postat av: Annie

När jag fick Julia (för två år sen i morgon 3/4) så var vi oxå i förlossningsssal 6. Hihi

2009-04-02 @ 18:33:02
URL: http://mitzulitens.blogg.se/
Postat av: Madde

Gaah jag vill också få bebis någon gång... Bf imorgon men Julia själv verkar inte förstå det inte en känning ens. :(

2009-04-03 @ 13:02:57
URL: http://vhdbrud.blogg.se/

Kommentera!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0