frukost

ja jag sitter och äter frukost nu. har inte haft tid förrän nu =S
Funderar på att gå en runda med Eddie. Kanske går till Netto och köper grädde, jag tänkte göra
potatisgratäng idag. Och blir det utan grädde så blir det klagomål från Johan. Själv tycker jag
bättre om milda matlagningsgrädde, det blir inte så rinnigt och dessutom inte lika "gräddigt".
Men det är ju inte kul att höra "har du ingen grädde i??" varje gång jag gör maten som jag vill.
Egentligen skulle jag väl säga att han får göra sin egna mat om han inte kan nöja sig med den jag gör.

Vi "bråkade" lite igår, jag tycker att han kan hjälpa till lite mer här hemma. Då kommer han med det
att han börjar jobba halv fyra på natten när han jobbar morgon. Visst, det är jävligt jobbigt att gå upp
så tidigt, men när han sover en stund när han kommer hem (han lägger sig oftast på soffan direkt)
så borde han kunna orka att hjälpa till att till exempel diska efter maten.. Eller att dammsuga kanske.
Jag var igång non-stop från klockan 5 tills jag gick och la mig igårkväll. Orkar inte ens försöka komma
 ihåg allt jag gjorde. Men lite hjälp från Johan skulle inte sitta fel. Han får ju iallafall sova hela nätterna.
Till och med de tio dagarna han var pappaledig efter förlossningen hjälpte han knappt till. När vi kom
 hem med Eddie första dagen så fick jag ställa mig och diska och rensa kattlådan som var skitäcklig.
Dessutom steg han inte upp före halv tio en enda dag, det var han som fick sovmorgon helatiden.
Men jag då?? Jag tjatade om sovmorgon men inte fan fick jag det.
Jag jobbar också. Mamma-jour dygnet runt. Så det så!

Fan också. Nu blev jag på dåligt humör. Detta blev ett riktigt tråkigt inlägg.
Ska ut och gå i det fina vädret så jag blir på bättre humör!





Ni förgyller min dag!


Kommentarer
Postat av: Tina

Killar förstår inte att vara mammaledig är ett heltidsjobb. Särskilt då om man har fler än ett barn som du! Jag tycker det är skit jobbigt att försöka hinna med allt på en dag och jag har bara ett barn! Men Fredrik han brukar i alla fall laga mat. Men resten står på min lott. Konstigt att det ska va så!

2009-04-17 @ 11:45:58
URL: http://mammatillleo.blogg.se/
Postat av: Jenny

känner igen det dära..

precis som Tina säger så tror inte killar att mammaledigheten är ett heltidsjobb och mer där till för det mesta.. totte min sambo hjälper inte heller till så mkt hemma.. får be och tjata på honom om han ska göra nåt.. för det mesta har han ursäkter hela tiden.. å sen att han jobbar ju heltid och kan väl också få sitta vid tv:n eller datorn.. javisst kan du få göra det säger jag men det är när Felicia sover. anser att jobbar han så mkt som han gör så kan han spendera tid med sin dotter då han är hemma å hon vaken..

2009-04-17 @ 21:58:49
URL: http://jenny1981.blogg.se/

Kommentera!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0