hejhej

Då var det dags att skriva lite igen.
Dagen började med att jag låg en halvtimme för länge i sängen, så det blev stressa, stressa för
att hinna till dagis i vettig tid. Vi kom tio minuter för sent (09:10). Efter jag hade lämnat Theo så åkte
jag och Eddie in till Willys och handlade. Dyrast hittils stod det på kvittot, drygt 1350 kronor. Inte konstigt,
när jag kom hem fick jag världens chock. Jag köpte nämligen tre paket blöjor (två till Theo och ett till Eddie)
Men på kvittot stod det SEX paket!! jag har alltså betalat för tre paket extra! Imorgon ska jag åka in
 igen och se om jag kan få pengar tillbaka, för det är ju typ 300 kronor det handlar om. Som skulle
 sitta bra mycket bättre i min plånbok än någon annanstans. Vi får väl se. Kassörskan borde
 iallafall komma ihåg mig, för hon la upp blöjpaketen bredvid kortläsaren och där skulle det ju liksom
 inte få plats sex paket.. Plus att jag hade Eddie i bilstolen i vagnen, det är väl inte så hemskt
många under en dag som gör så. Men vi får väl se. Jag hoppas på det bästa.

Eftermiddagen spenderade jag, Theo och Eddie hemma hos Rosita. Vi satt ute i det fina
(men något blåsiga) vädret och drack kaffe och pratade. Träffade även på Annie & Robban,
 för de kom dit också. Vi åkte hem runt 18-tiden om jag inte minns helt galet. Mötte för typ första
 gången en bil på den lilla vägen mellan aringsåsvägen och tunneln vid växjövägen, den vägen jag brukar
köra till dagis. Det var en Saab komme jag ihåg. Likadan som vår tror jag, fast grå. Eller säger man silver?

Nu tänkte jag försöka hinna färga mitt hår, båda barnen sover och jag hoppas de gör det ett tag till.
 Theo kommer väl inte vakna förrän inatt nån gång och komma in och lägga sig i vår säng som han brukar.
Och Eddie har precis somnat efter att ha varit vaken i ca två timmar.
Det kanske kommer ett senare inlägg, har ett par bilder jag tänkte lägga upp.

Kommentarer
Postat av: anna

tänkte jag skulle testa flaska idag faktiskt, inte för att jag inte vill amma. mer för att jag känner mig så låst om jag alltid måste vara på plats eftersom han äter ganska ofta nu ju..o sen vill jag nog inte amma bland folk o då kan de ju vara skönt o ha en flaska med sig. hoppas han kan acceptera flaska då o då bara :). skriker eddie också mest när han är vaken, tycker elias inte gör annat så fort han är vaken man vet knappt va man ska ta sig till ibland. på dina inlägg verkar de ju som att du är iväg ganska mycket med eddie, jag känner också att jag vill ut o göra saker med elias med men av någon anledning låser man in sig hemma =/ ... nu kommer jag överrumpla dig med frågor bara så du vet ;)



apropå bilen du nämner i ditt inlägg förresten,.. haha det var en stålgrå saab 9-5 -04, alltså inte silvrig ;) (de va min sambo)

2009-04-21 @ 11:31:26
URL: http://annona.blogg.se/
Postat av: anna

va skönt, jag trodde jag var en konstig nybliven mamma som inte ville amma här o där :P . bra o veta att de finns fler som känner så.

men isf har jag en fråga till som jag funderat på. om man ska iväg nånstans ut och de inte finns en kyl o sätta flaskan i, hur förvarar man den då? eller klarar sig mjölken i skötväskan ett par timmar? tänkte att den kanske förstördes då?



idag var jag på ica, wihoo. typ 3 gången jag var ute sen jag kom hem från bb :P. och nu ska vi ge oss iväg till mattias föräldrar. första gången vi tar oss hem till någon med elias. ska bli intressant .. haha. :)

2009-04-21 @ 17:04:52
URL: http://annona.blogg.se/

Kommentera!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0