Lite tid över

Jag har inte haft tid att skriva förrän nu. Så jag berättar lite om vad vi hittat på idag.
Imorse vaknade jag kvart över åtta - hade glömt ställa klockan på halv åtta som jag brukar.
Men vi kom inte för sent till dagis idag ändå. Lämningen gick bra, Theo var så snäll och
gav både mig och Eddie en hejdå-puss. Mysigt =)

Sen åkte jag och Eddie in till Willys i Växjö, jag skulle ju dit angående mitt kvitto jag skrev
om igår. Det gick bra, de ursäktade sig så mycket och gav mig 324 kronor tillbaka.
Skönt, slipper jag tänka på det nåt mer =)

Resten av dagen har vi bara varit hemma i stort sett. Var ute och körde en sväng innan,
skulle lämna ett brev på posten. Theo har varit lite jobbig nu ikväll, varje gång jag har varit
upptagen med något så har han hittat på nåt bus. Och jag skulle bada honom innan,
det ville INTE han. Men efter lite gnäll så var han iallafall ren. Sen var det ju dags att sova.
Det ville han inte heller, fastän jag visste att han var trött. Men efter ett tag somnade han.

Nu har jag precis suttit och pumpat lite, det verkar som att bröstvårtorna håller på att läka nu,
för amningsinläggen fastnar inte i dom längre. Det gjorde de innan, och fy så in i helvete så
ont det gjorde när jag skulle ha väck dom. Det var som när man ska dra väck ett plåster som
fastnat i såret, eller nåt liknande. Och så var det typ lite gulrött i inläggen, det var väl lite blod
blandat med sårvätska tror jag. Men som sagt, nu verkar det bli bättre. För det var inget sånt nu sist.
 Det gör ju fortfarande jätteont när jag ammar Eddie, så jag försöker pumpa lite då och då.
Men ammar också ibland. Det är ju inget jag ser fram emot, men det blir amning sen när jag ska lägga mig.


Puss på dig, lillebror!





Kommentarer
Postat av: anna

precis vad jag också tänkte göra. men ett par timmar borde ju vara okej då.., ska till bvc på fredag. mattias är ju hemma denna veckan så han får sköta kartläsningen så vi hitta rätt i nya byggnaden =P.

känner igen de där med såren du skriver, jag testar att smörja in med bephanten, blir faktiskt lite bättre ett par timmar men glömmer jag smörja in så blir de snabbt sår igen.

2009-04-22 @ 10:09:50
URL: http://annona.blogg.se/

Kommentera!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0