The moose is loose!

Idag har jag och Eddie varit hos Fia i Vislanda under tiden Theo var på dagis. Hämtade honom
som vanligt vid kvart i ett, sen skulle jag försöka lägga honom i sin säng. Eddie låg och sov
men vaknade så jag fick springa ner och hämta honom. När jag kommer upp till Theo igen så står
han och tittar ut genom fönstret och säger något som låter som "gis". Jag tittar ut, och ser - En älg!
Precis vid vår infart står det en älgko och hennes kalv. Jag kutade in och hämtade kameran.

This is what it looked like:





Inte världens bästa bilder, men kan det bli annat när man är helt uppstirrad? =)

usch, nu kommer jag inte våga promenera här hemma på ett tag.. jag vet jag är löjlig så
det smäller om det (enligt vissa iallafall). Men jag tycker inte om älgar. Jag blev nersprungen
av en älg för typ 10 år sen, jag klarade mig jävligt bra ska jag säga er, det var bara högerfoten
och vänsterarmen som fick lite stryk. Jag stukade handleden och slog upp ett stort sår på armbågen,
och foten stukades också. Usch! de som säger att älgar inte attackerar utan orsak, tänk om!
Jag och en kompis vara ute och gick i skogen och rätt var det var så "hoppade" älgen fram.

Nu ska jag hänga upp tvätten, sen kommer lite bilder!



 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag hade inte heller vågat promenera där på ett tag!! Kram

2009-04-28 @ 20:19:29

Kommentera!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0