dags att säga godnatt snart

Men först en liten uppdatering om vad lilla familjen Ahlin/Kurtsson har hittat på idag.

Jag väckte Johan runt halv elva. Gjorde sen mat, stark korvgryta med tagliatelle. Gott som f*n =)
Sen blev det lite triangeldrama mellan mig, disken och diskbänken... Ett glas bestämde sig för
att inte vara kvar i mina händer längre, utan for rätt ner i diskhon. Och jag skar mig. Inte illa men
ont gjorde det iallafall... Vid kvart i ett hämtade jag Theo på dagis, han blev glad att se mig och
jag märkte att han hade haft jättekul på dagis. Jag vet inte riktigt vad de hade hittat på, men de
hade varit ute och lekt iallafall. Han var så otroligt glad efteråt =) Senare bestämde jag och Jennie
att jag och barnen skulle komma ut till henne och Rasmus. De är fortfarande och passar Jessicas hus.

Vi åkte till dom runt kvart över tre, Theo sov på vägen dit. Jag tog med mig kotletter och grillkol för de
skulle grilla. Men det gjorde vi lite senare än bestämt. Rasmus mamma ringde nämligen och berättade
att deras hund hade hoppat i dammen nere på Engaholm och ville inte komma upp. Den dammen är
allt annat är ren och bakteriefri.. Så vi åkte till Alvesta allihop, så rasmus skulle slippa köra moped.
Första gången jag körde med en hund i bagaget. Jennie och Rasmus passar jessicas sambos systers
hund Rocko. Så otroligt söt och snäll! Men iallafall, Rasmus hund kom upp efter ett tag, sen åkte vi tillbaka
och började på att grilla. Sen kom Johanna också.

Vi åt lite, och sen efter maten hände något skrämmande.
Theo stod framför Eddie som låg på golvet, sen av någon anledning tappade han balansen och ramlade
med rumpan rätt ner på Eddies huvud. Eddie började såklart stortjuta, i cirka fem minuter innan han lugnade
ner sig. Det var så jag själv nästan höll på att börja lipa, vi blev rädda allihopa. Min första tanke var att han
hade fått hjärnskakning, men han var som vanligt efteråt så jag stoppade undan den tanken lite. Sen efter
ett par omgångar "mastermind" tänkte jag på det igen, och ringde sjukvårdsrådgivningen. Tanten jag pratade
 med sa att han verkade okej, men att jag skulle titta till honom ett par gånger inatt så han inte var kallsvettig
eller svårväckt. Skulle han vara det så måste jag ringa in och åka in med honom så fort som möjligt till akuten.
Men hon trodde inte det skulle vara någon fara. Men jag är ju klart fortfarande orolig.
Jag kommer nog knappt kunna sova inatt!!

Vi åkte hem och var hemma runt niotiden, lite sent blev det med tanke på att Theo skulle sova vid åtta..
Han somnade på en kvart. Har man tur så tar det som minst en halvtimme, så han var nog trött idag =)
Innan jag gick och la Theo så upptäckte jag två nya "bett" som han hade fått igår. Även denna gången på
halsen och i pannan, fast motsatt sida. Men han blev inte rödflammig på överkroppen idag. Han är nog lite
överkänslig mot vissa myggor.. För de myggbetten ser verkligen ut som västa bölderna!




Dåliga bilder, dåligt ljus + mobilkamera utan blixt = Kass bildkvalité
Men ni ser hur stora myggbett han har väl? Det kan inte vara normalt...

Nu ska jag lägga upp lite bilder i ett annat inlägg, sen ska jag sova.
Tjohej!


 


Kommentarer
Postat av: Annie

Julia har också blivit sån av myggbett. Hon hade ett över ena ögat för nån vecka sen och det var riktigt otäckt. Jag pratade med barnakuten om det och där sa dom att jag kunde ge henne 5 mg clarityn (en halv tablett). Det funkade då, men denna gången hon har fått så har det inte hjälpt lika bra. Kram

2009-08-11 @ 09:07:16
URL: http://mitzulitens.blogg.se/
Postat av: anna

jag kan också va överkänslig mot vissa mygg. ibland blir de som vanliga bett o ibland kanonstora..

men du är säker att de inte är andra bett. finns ju så mycket knott nu som bits ..

hur blir helgen förresten? kunde johan, ha du barnvakt? =) kram

2009-08-11 @ 10:42:31
URL: http://annona.blogg.se/

Kommentera!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0