Fy så äckligt..

Jag har precis fått torka kräk och byta lakan i Theos säng. Han kräktes innan =(
Undrar om det är kräksjukan eller om han "rapade" upp kräk? För han är precis som vanligt idag.
Och efter han kräktes så var han också som vanligt. Förutom då att han började gråta och så för han
tyckte det var äckligt. Han som precis hade badat.. Typiskt. Han badade mellan halv åtta till åtta,
sen gick jag upp för att lägga honom. Han drack nästan all välling, sen vände han sig om för att
sova och så hörde jag ett konstigt ljud, sen bara forsade det ur honom. Stackars älsklingen =(

Så jag fick byta pyjamas och torka av hela honom, sen la jag plastad frotté i min säng och la honom där.
Han somnade vid kvart i nio ungefär. Sen dess har jag fixat däruppe i hans rum, satt igång tvättmaskinen,
torkat av sängen och golvet (det är ett helvete att ha trägolv med springor i!!!) och bäddat rent hans säng.
fast nu har han inget täcke i sin säng. Men han ska ju ändå få sova i min säng inatt så det kvittar.
Ska försöka tvätta täcket ikväll också, kunde inte ta det samtidigt som det andra eftersom täcket är vitt
och det andra var svart. Så jag får vara uppe länge ikväll. Får gå upp och titta till Theo lite då och då.
Usch, hoppas verkligen att det INTE är kräksjukan! Det är isåfall första gången i sitt liv han drabbas av det.
Och han är aldrig sjuk annars. RS-viruset som sägs vara så smittsamt fick han aldrig heller.
Men han blir hemma från dagis imorgon i vilket fall som helst. Så får ni hjälpa mig att hålla
tummarna för att detta var enda gången, och att han mår lika bra imorgon!

Nu ska jag ringa Johan. Han hade ringt innan såg jag nu.

Kommentarer
Postat av: Jenny

stackars liten :( hoppas hoppas inte det är kräksjukan.. går det det på dagis kanske?



ett tips.. finns plastade lakan på ikea.. i olika storlekar upp till 180X200 cm.. vi köpte det och det ligger alltid i sängen..:)

gå in och kika här : http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70096848

2009-02-23 @ 21:56:08
URL: http://jenny1981.blogg.se/
Postat av: Anonym

kan vara den skiten vi har/hade i vislanda man spyr en gång sen mår man lite konstigt dagen efter men har man inte spytt på 48 h efter sista gången man spyr så smittar man inte bara så du vet =)

2009-02-23 @ 22:13:30
Postat av: Fia

de var jag som skrev innan kommer inte ihåg om jag skrev mitt namn eller inte =)

2009-02-23 @ 22:14:25
Postat av: fia

kan vara den skiten vi har/hade i vislanda man spyr en gång sen mår man lite konstigt dagen efter men har man inte spytt på 48 h efter sista gången man spyr så smittar man inte bara så du vet =)

2009-02-23 @ 22:14:52
Postat av: Jannice

stackars lille mannen!!! =( hoppas verkligen att det bara var en gång så inte hela familjen blir liggandes!!!





ja, jag kanske kommer se ut som värsta body-buildern.. hihihi





sov gott puss på dej gumman

2009-02-23 @ 22:21:33
URL: http://prinsessanumpa.blogg.se/

Kommentera!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0