Snart börja med middagen

Ska bara vänta på att fisken tinat lite. Idag blir det nämligen fisk till middag.
Måste ju se till att hålla IQ-nivån något sånär normal... (!!??)

Till Johan och Theo blir det "Rogers fisk" med potatis.
 (fisk läggs i en ugnsfast form, sen gör man en sås av grädde, ketchup, salt och peppar och häller över)
Min mat kommer också bestå av fisk och potatis, men jag gör min variant eftersom jag inte tycker om det andra.
Torsk i foliepaket. Så gott, den enda fiskrätten jag verkligen gillar. Det får mig också att tänka på min kära mamma..
Det är bara hos henne jag ätit det. Fast det är en rätt vanlig maträtt tror jag. Vill ni veta hur man gör?
En portionsbit torsk (eller alaska pollock) läggs på en bit folie, salta och peppra. Sedan skivar man cocktailtomater
(eller vanliga tomater, det går också bra) och purjolök, lägger det på fisken och sen stänger man "paketet" och
sätter in i ugnen i ca 20-30 minuter i 200 grader om det är tinad fisk, är den fryst ska den vara inne i 45 minuter.
Det går också att lägga en klick creme fraiche på också, det är också rätt gott. Men jag har ingen hemma =/

Johan kom hem strax efter att jag skrivit det senaste inlägget. Så när Theo vaknade för ca 30 minuter sen så
var han hemma, och Theo blev jätteglad över att se sin pappa =) Han hade nog saknat honom.




Kommentarer
Postat av: emelie o elliott

Ja H.E.A.T var faktiskt jättebra =) nja.. tycker scotts e ganska bra annars sådär, men deras bidrag kunde ju varit bättre..kramis

2009-02-20 @ 15:16:11
URL: http://emlisch.blogg.se/

Kommentera!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0