Dagis (eller rättare sagt förskola..)

Vill bara börja med att säga att jag mycket väl vet att man säger förskola nuförtiden, och inte dagis. Men det är svårt att bryta vanan att säga dagis, så jag kommer säkert säga fel och skriva fel många gånger i framtiden.
 Ska försöka lära mig, förhoppningsvis gör jag väl det =)

Jag var ju som jag skrev igår på inskolning med Theo idag. Det gick hur bra som helst, bättre än jag trodde. När vi kom dit var han lite blyg och "mammig" men det gick över på 5-10 minuter. Han lekte mer än gärna med leksakerna och de andra barnen som var där. Det var ju första dagen på förskolan efter julledigheten för de andra barnen, så det var två barn som hade fyllt år som vi sjöng för. Och så fick barnen glass. DET gillade Theo, kan jag lova! Vi var där mellan 9-11, när vi sen skulle gå så ville han vara kvar och leka. Så han blev rätt så arg, men det gick över sen när jag väl fått på honom ytterkläderna. Då gick han och ställde sig vid dörren och vinkade hejdå =) Så skönt att det gick så bra. Samma tider är det imorgon. Och på fredag skulle vi vara där mellan 10-12, och då skulle jag också prova att säga hejdå ochgå iväg en halvtimme. Så att han vänjer sig vid att jag kommer lämna honom där. Får hoppas det går bra =)

Efter förskolan åkte vi hem till Fia & Johnny en sväng. Pratade, drack kaffe och umgicks lite.
Vi åkte vid 13 ungefär. Theo somnade strax innan vi kom hem, och vaknade inte en enda gång under tiden jag tog ur honom ur bilen, la honom i soffan och klädde av honom. Han sover fortfarande som en stock. Det har varit en händelserik dag för honom =) Johan ringde innan och berättade att han kommer hem vid 15-tiden.

Såhär sött sover Theo just nu:



Kommentarer
Postat av: elina

åh stackaren :P förskolan kör slut på honom haha shit vad stor han har blivit :) hoppas vi ses till helgen ! jag jobbar på söndag men lördag är jag helt fri ! pusspuss

2009-01-07 @ 14:53:13
URL: http://neagullunge.blogg.se/

Kommentera!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0