Filosoferar..

Jag funderar lite på hur det kommer bli sen när lillkillen tittar ut. Kommer Theo bli svartsjuk?
Även fast jag varit med om en graviditet och en förlossning förut, så är det ändå helt olikt denna gången.
Eftersom jag redan har ett barn att ta hand om. Så jag kan liksom inte föreställa mig hur det kommer
 bli sen. Jag undrar om Theo kommer känna sig undanskuffad och tro att bebisen tar hans plats hos mamma och
 pappa? Jag brukar prata med Theo om min mage, och säger att det finns en liten bebis därinne som kommer snart.
Han förstår väl ändå inte vad som menas med det, men det är ett sätt att förbereda både honom och mig själv på
att det faktiskt kommer att komma en liten till. En liten pojke som behöver precis lika mycket kärlek som Theo.
Undrar hur han kommer reagera när han får se Eddie första gången. Han kommer väl säkert undra vad det är för nån.

Jag tänker också lite på hur det kommer bli här hemma, kommer Johan hjälpa till mer som han lovat mig?
Kommer han kunna hålla det? Han tar liksom aldrig egna initiativ till att dammsuga, tvätta, diska, osv.
Han måste kunna hjälpa mig med sånt sen när Eddie kommit. För då kommer jag inte orka med både
hemmet och två barn. jag kräver inte att han ska göra hur mycket som helst, men hjälpa till att diska och
dammsuga nån gång i veckan är ju ändå inte så mycket begärt. Eller hur?

Jag och Johan testade i fredags att sätta in babyskyddet i bilen, vi har ju haft det där innan så vi vet ju att
det får plats. Theos stol har vi i mitten, där är det störst plats. Och det blir ganska trångt när man har
babyskyddet bredvid, men det får gå ändå. För sätter man Theos stol bakom passagerarstolen fram så måste
den stolen vara framskjuten jättemycket för att det ska bli bra. Och vår bil är ändå ganska rymlig. (Saab 9-5)
Vi bestämde oss för att babyskyddet ska vara bakom förarstolen, för jag tar alltid ut Theo från högersidan så det
skulle bli jobbigt att vänja sig av med det, plus att bältet är lite i vägen från andra sidan. Så det får gå även om det
är lite trångt. Vi har en Brio primo som babyskydd, så det är en bas som sitter i bilen så det är bara att
klicka fast stolen. Det löser sig nog =)

Åhh vad jag längtar efter att ligga inne på förlossningen, med en liten nyfödd Eddie..
Hoppas de närmsta veckorna går fort. Men det tror jag nog, de som varit har gått hur fort som helst.
Känns verkligen inte som att jag snart gått tre fjärdedelar av graviditeten. Inte långt kvar nu!


Kommentarer
Postat av: emelie o elliott

shit..snart dags för er ju. var tar tiden vägen? jaså? de va en stor hit på systersonens dop me faktiskt. alla tog med sig dom hem o sa att de skulle spara dom. Eddie? vilket fint namn på bebisen..

kramis

2009-01-26 @ 18:36:23
URL: http://emlisch.blogg.se/
Postat av: emelie o elliott

det är ju de som är de värsta att sen när bebisen väl kommit så springer tiden iväg ännu mer =/ men då får man ju passa på o njuta ännu mer av varje stund. kramis

2009-01-26 @ 21:09:19
URL: http://emlisch.blogg.se/

Kommentera!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0