goddagens!

Jaha, då var dopet avklarat. Det gick väldigt bra, Eddie var jättesnäll i kyrkan. Han blev lite rastlös
mot slutet men det gick jättebra =) Theo satt med Fia & Johnny och Mamma & Kristina. Och han
var också jättesnäll, han satt tyst helatiden. Så duktiga pojkar jag har.. =) Vi var dock lite blöta för
det spöregnade ute när vi skulle gå från församlingshemmet till kyrkan.. På vissa kort såg Johan
 helt genomsvettig ut. MEN det var bara regnvatten. =) Johans lillasystrar Jennie & Johanna var
faddrar. Jag lägger in två kort från dopet och lite foton på presenterna i ett annat inlägg.
Det blir så rörigt annars..

Efter dopet (som förövrigt endast tog 20 minuter, snabbt och bra) var vi i församlingshemmet.
Jag, Johan, Mamma och Kristina hade hjälpt åt att göra varm smörgåstårta. Och den var tydligen
ganska uppskattad =) Kul när det blir lyckat. Innan maten öppnade vi Theos presenter. Vi firade honom
också för han fyller två på torsdag (redan????). Mellan maten och tårtan öppnade vi Eddies doppresenter.
Båda två fick jättefina saker! Vid sex, halv sju åkte de flesta hem. Vi åkte väl vid halv åtta, vi städade och
fixade iordning alla borden, jag möblerade om lite så det blev långbord istället för att man skulle sitta utspritt.
Jag blev väldigt nöjd med dagen, tror faktiskt de flesta tyckte det var ganska bra.

MEN!!!!
Under tiden vi åt efterrätten tyckte jag det var väldigt tyst. Ovanligt tyst. Så jag frågade om någon visste var
Theo och Ville var, vi trodde alla att de var med David när han bytte på Olle. Men de hade tydligen gått
därifrån, vi hittade inte dom någonstans inne i församlingshemmet. Så vi gick ut och letade allihopa i
stort sett. Både jag och Jessica fick panik (mest jag tror jag..) jag skrek på både Theo och Ville och trodde
jag skulle dö. Järnvägen ligger ju precis bredvid. Sen såg äntligen Johanna dom, de var nere vid Take Away
(pizzerian som ligger vid kyrkan) Villes farbror var där, vilken JÄVLA tur. Han hade sett dom komma gåendes
så då ropade han till sig dom och gick in och tog två klubbor till dom. TÄNK OM han inte hade varit där, då
hade de kunnat gå ännu längre... FY FAN jag börjar nästan lipa bara jag tänker på det. När jag kom ner dit
så verkligen SKREK jag på båda två att man inte får gå iväg själva, det hade ju kunnat hända dom vad som helst.
Efter det började jag gråta av lättnad. USCH FY!!!

Senare på kvällen när vi var hemma så kom Johanna & Tobbe och Jennie & Rasmus hit. Vi spelade lite GH.
Spelade även kort, "Häpp" blev det. Det gamla vanliga.. =) Jag och Johan la oss inte förrän strax innan fyra.
Upp igen vid åtta då barnen vaknade, Johan gick upp för en halvitmme sen ungefär.. Latmask.

Nu ska jag lägga in lite bilder.

Kommentarer

Kommentera!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0