Stackare..

Tidigare idag, runt halv fem-tiden, kom en av mina katter in med en liten kaninunge..
Stackaren levde fortfarande. Jag och Jennie tog ut den och visste inte riktigt vad vi skulle göra med den.
Den kunde inte röra bakbenen.. Och ha ihjäl den ville ingen av oss göra. Vi var ute med den ett tag, sen
skulle jag göra mat och försöka klura ut vad vi skulle göra med den stackaren. Nu ikväll efter att Johan
och Theo hade gått och lagt sig, och Eddie låg och sov, så gick jag och Jennie ut till lille "stampe" igen.
Stackaren rörde inte mer än huvudet. Han (eller hon) verkade tycka det var mysigt att bli kelad med iallafall,
för den slöt ögonen och såg ut att riktigt mysa. Nu ligger den i en liten filt därute, med lite mat också. Så
fort jag vaknar imorgon ska jag ut och kolla till den, på ett sätt hoppas jag att den är död så den slipper lida,
på ett annat vill jag inte det för den är så förbannat söt.. Hoppas nästan på ett mirakel, att den har blivit
återställd tills imorgon. För vi hittade inga sår eller något, så det kan ju vara så att den bara är chockad.
Håll tummarna för lille Stampe!


Jennies tår kom visst med också.. hehe =)


Kommentarer

Kommentera!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0