Gooodmorgon!

Idag fick jag nästan lite sovmorgon! Theo vaknade vid halv åtta, de senaste dagarna har han ju vaknat
redan halv sju! Ganska skönt faktiskt. Fast jag var rätt seg ändå, men nu är jag relativt pigg. Idag är det
ju kalas, vid halv fem tror jag det var om jag inte minns helt galet fel.

Johan sover fortfarande (blev du förvånad?) men jag tänkte att jag ska låta honom sova till 9 iallafall, så får vi
se om han kan vakna sen. Det tjänar inget till att försöka väcka honom nu, då somnar han bara om helatiden.
Eller så kanske han inte ens vaknar. Det är lite svårt att avgöra det ibland, om han svarar i sömnen eller om
han vaknat. Innan har han alltid "avslöjat sig" med att bli lite sur när jag tjatar på honom att gå upp, då vet
man att han är vaken. Men nu har han lärt sig att bli sur i sömnen också. Hmm.. Ibland har jag bara sån
 stor lust att väcka honom med en hink iskallt vatten! haha det skulle vara kul.. fast då blir det ju jag som får
torka upp vattnet, så det är det inte riktigt värt ändå.

Lite senare ska vi åka in till Växjö igen, hoppas på att vi hittar något till Olle denna gången.
Känner verkligen inte för att gå inne i stan.. hade jag inte varit gravid så hade det väl varit kul,
men jag känner mig så stor och klumpig, och människor tycks inte bry sig om att man är gravid
utan tränger sig fram och tänker inte på att man kan få ONT av dessa jävla armbågar, väskor, korgar
som kommer farande mot magen. Det är främst kärringjävlar (ursäkta ordvalet, blir så irriterad)
som inte bryr sig, utan bara ska komma fram. Jag var på lindex för någon vecka sen, och bara under
den halvtimmen jag var därinne hann jag bli påkörd tre gånger av samma tant! PÅ magen också.
Och inte fan brydde hon sig om att ens titta åt mitt håll, än mindre säga förlåt!
Jag menar, hon måste ju ha märkt när det tagit tvärstopp.. kärringjävel!

Nu ska jag vika tvätt. 


Kommentarer
Postat av: Jannice

men kärringjävlar tror alltid att dom har förrätt bara för att dom är gamla... dom menar att det finns ingen som slår dom vilket tillstånd man än är i... argh!! jag förstår absolut ditt ordval - HELT RÄTT!!!



vi brukar använda classic och sen thai tror jag att det är... massa broccoli, morätter och minimajs iaf... hehe!!



fick du upp sjusovaren till slut??

2009-03-14 @ 10:01:29
URL: http://prinsessanumpa.blogg.se/
Postat av: emelie o elliott

tack =) ja du, det finns verkligen folk till allt. De brydde sig inte om en när man va gravid, o inte nu när man har en bebis o barnvagn heller för den delen. en kärring körde in i oss på ica häromdagen, hon tittade inte ens åt vårt håll, bad inte om ursäkt eller nåt. O till råga på allt så sov elliott o blev väckt av denna kollision. O så ska de alltid va ivägen va man än ska försöka komma åt i hyllorna när man handlar; ställer sig mitt i gångarna o pratar så man inte kommer förbi. En barnvagn e faktiskt ganska stor man kan ju inte komma igenom när det är en pytteliten springa emellan två kundvagnar! haha..så de lbir inte lättare sen heller vill jag lova. Hoppas magen mår bra trots de där smällarna. kramis

2009-03-14 @ 10:01:49
URL: http://emlisch.blogg.se/

Kommentera!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0