FAN vad jag är bra

Jag lyckades laga vagnen jag hade till Theo =)
Jag sålde Eddies vagn igår, och så funderade jag lite på om jag skulle försöka fixa Theos vagn
som var sönder i handtaget (där man höjer och sänker), eller om jag skulle köpa en ny vagn.
Igår hade vi fullt hus här hemma. Jennie och Rasmus kom efter 11 nån gång. Sen kom David,
Ville och Olle nån timme efter det. Vi gjorde mat tillsammans, ugnsstekt falukorv med potatismos.

På eftermiddagen kom också de som köpte vagnen. och sen kom Jessica. Jag kollade lite på vagnen
och kom fram till att jag ville försöka laga den. Och så får jag reda på att Rasmus har såna delar
jag behöver, för hans lillebrors gamla vagn använde de delar från så de kunde bygga en lådbil..
Vi åkte ner och hämtade handtaget, borrade loss "låsen" och försökte. Men det var ett metallstag
mellan de två låsen och vi hade ingenting att såga det med.. Det blev lugnt här hemma runt halv åtta
då Jessica, David, Ville och Olle åkte hem. Jennie och Rasmus åkte en stund innan.

Idag har jag varit inne på Citygross. Jag köpte lite mat till Eddie, tvålpump och tandborstmugg i svart,
en vas och två plastblommor. Kul med lite nytt, även om det inte var något speciellt så märks det ju.
jag köpte även en bågfil och skruvsats. Så nu har jag lagat vagnen!! Jag är sååå grym =)
Skönt att ha den vagnen igen.. Har saknat att köra den lite faktiskt =)
Bilder på vagnen kommer här:

de trasiga låsen


de nya låsen (med det förbannade metallstaget emellan) och handtaget


UTAN handtag..


...MED handtag! LAGAD!! =)


Jag är faktiskt händig! :D

Nu ska jag mata Eddie, han blir nog klar lagom till jag ska hämta Theo vid ett.


Kommentarer

Kommentera!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0